Antonín Mařík

(1939)

Antonín Mařík, * 1939, bydlel ve St. Boleslavi ( a Brandýse n.L.), od roku 1990 v Praze. Autor o sobě: 1956 maturita na 11-leté stř. škole. Pozdější scenarista a režisér Ivan Passer (kamarád a spolužák mého staršího bratra) mě seznámil s Jaromilem Jirešem (oba byli v té době studenti FAMU). Ten mi dával první "fotografické" rady (nikoli technické). Také mě (Passer) seznámil s Milošem Formanem . Následovalo seznámení s Janou Brejchovou, Mirkem Ondříčkem. 1958 - 59 studium na FAMU, katedra kamery. Nebyl jsem vzorný žák, zřejmě z několika (různých ) důvodů jsem byl vyloučen. Asi 2 roky jsem pracoval jako betonářský dělník (Prefa n.p.). 2 roky vojenská služba. 1963 - 64 jsem byl hajný v Lesním závodě Horní Blatná - poblíž Božího Daru. 1965- 1970 asistent kamery v Televizní filmové tvorbě ČT - převážně středometrážní (ale i hodinové) filmy, většinou hudební , baletní. Poslední práce byl "Radúz a Mahulena". V letech 1970 - 1991 asistent kamery ve Film. studiu Barrandov - práce s režiséry Bočanem (S čerty nejsou žerty, serial Druhý dech), Menzelem (Vesničko má středisková, Žebrácká opera), Vláčilem (TV film Albert), Sequensem (seriál Major Zeman) , Papouškem, aj. Profesně nejvýznamnější práce - 6 měsíců u hlavní kamery na filmu Amadeus. Od roku 1991 na volné noze - ještě 2 české filmy (Černí baroni a Návrat idiota), poté až do roku 2003 práce pouze pro zahraniční produkce - nejnáročnější byl asi film Hartova válka (s Bruce Willisem a Collin Farelem) a film Příběh rytíře. Velice zajímavá byla práce s italským kameramanem Vitorio Storarem (držitel 3 Oskarů!) Od mládí (asi díky bratrovu vlivu) jsem byl také jazzový fanoušek a (jako začátečník fotograf) tak jsem si jazz všude fotografoval. První fotky toho druhu jsou asi z roku 1955 z kavárny Vltava v Praze (Orchestr Karla Krautgartnera). Mám fotografie z koncertů Armstronga, Elly Fitzgerald, Duke Ellingtona a j., ale i Gilberta Becauda.

SEZNAM AUTORŮ

Žádná aktuální aukce

Instagram

Facebook